Wettelijk zijn er een aantal zaken die geregeld moeten zijn. Hieronder de praktische zaken op een rijtje.
Klachten
Als je ontevreden bent of vind dat iets niet goed gegaan is dan nodig ik je uit om dit met mij te bespreken met de intentie er samen uit te komen. Lukt dat niet dan zijn er wettelijk gezien mogelijkheden om een klacht in te dienen. Dit is via mijn beroepsvereniging de VBAG geregeld. Hier lees je je hoe dat werkt.
De leden van de VBAG hebben via Quasir en Stichting Zorggeschil een klachtenfunctionaris en geschillencommissie. Zo is het geregeld:
Bij een klacht over een behandeling wordt eerst getracht dit met u te bespreken. Ook is het mogelijk een onafhankelijke klachtenfunctionaris in te schakelen. Deze kan ondersteuning bieden bij formulering van de klacht of bij onvrede en helpt bij het zoeken naar oplossingen. De therapeut heeft het recht om hiervan op de hoogte gesteld te worden. De praktijk is hiervoor aangesloten bij Quasir. Daarnaast is de praktijk aangesloten bij een door de overheid erkende geschilleninstantie, Stichting Zorggeschil, en valt onder de onafhankelijke tuchtrechtspraak van de RBCZ. Voor meer informatie kijk je op de website van mijn beroepsvereniging VBAG.
Privacy (AVG)
Ik werk volgens de Algemene Verordening Gegevensverwerking (AVG). Deze wet regelt alles als het gaat om de verwerking van jouw (persoons)gegevens. Dit betekent dat ik heel zorgvuldig met jouw persoonsgegevens omga.
Ik conformeer mij aan het privacy-document wat de VBAG opgesteld heeft. Je kunt het document hieronder downloaden.